We doen ons best om je altijd met de beste zorg te omringen. Toch kan het gebeuren dat je verwachtingen niet helemaal worden ingelost of dat je een vraag, probleem of klacht hebt. We waarderen je feedback en staan open voor al je suggesties, opmerkingen en zorgen. In eerste instantie kun je hiervoor terecht bij de betrokken personen.
Als je het lastig vindt om zelf contact op te nemen met de betrokken medewerkers om een oplossing te zoeken, kan je ook terecht bij onze medewerkers van de ombudsdienst: Marlies Thonon en Ingrid Meuwis. Zij werken onafhankelijk en zijn niet verbonden aan Zorggroep Myna.
Jij of je naasten kunnen bij hen terecht met klachten over de niet-naleving van patiëntenrechten. De ombudsvrouwen luisteren naar je vraag of klacht, bij voorkeur in een persoonlijk gesprek. Jij bepaalt wat er met de klacht gebeurt en met wie deze besproken wordt. Samen met jou en de betrokken hulpverleners zullen ze proberen een oplossing te vinden. Wat je met hun deelt, blijft vertrouwelijk en zij ondernemen geen stappen zonder jouw toestemming.
Ben je niet tevreden met het resultaat, dan informeren zij je over de volgende mogelijke stappen.
Voor algemene vragen kun je terecht op de website van de ombudsdienst: www.oogg.be
Afhankelijk van de campus kan je de ombudsdienst bereiken via onderstaande gegevens:
Contactpersoon
Marlies Thonon
Contactpersoon
Mieke Meuwis
Daarnaast kun je ook terecht op de chat van de onafhankelijke ombudsdienst (https://www.oogg.be/chat), waar je antwoord krijgt van een opgeleide medewerker. Indien nodig kan deze persoon met jouw toestemming de ombudsvrouw inschakelen. De chat is elke weekdag bereikbaar van 16 tot 18 uur.